MEDELLIN!! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Joep & Dik - WaarBenJij.nu MEDELLIN!! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Joep & Dik - WaarBenJij.nu

MEDELLIN!!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep & Dik

15 April 2014 | Nederland, Tilburg

Vandaag verlaten we Medellin, daarom een verslag over deze heerlijke stad! Het vliegtuig vertrekt vandaag richting Cali, de hoofdstad van de salsa...maar wat een topstad is Medellin!
Medellin is de stad van Pablo Escobar, twintig jaar geleden nog de gevaarlijkste stad van Colombia en misschien wel van de wereld. Nu is het de meeste innovatieve stad van Zuid-Amerika!
We kwamen hier aan na een korte vlucht vanuit Santa Marta aan en meteen zagen we al dat dit een totaal andere wereld is dan de Cariben, groene heuvels, goede temperatuur en een stuk welvarender. Toen we eenmaal de stad zagen liggen de vallei hadden we gelijk zin om deze stad beter te leren kennen. We kwamen met de taxi uiteindelijk aan bij Philip, daar konden we een aantal nachten blijven slapen (waarvoor ENORME dank!!). Philip liet ons de wijk Poblado zien, de rijke buurt van Medellin en we waren meteen verkocht...hier moeten we langer blijven. We besloten een hele week te blijven, om de stad eens goed te verkennen en eindelijk eens niet in het weekend te reizen, maar flink te feesten!
De tweede dag in Medellin zijn we gaan paragliden, voor Dik de eerste keer, voor mij de tweede. Super uitzicht over de hele stad en op het einde nog wat halve saltos gedaan. I Like!
De volgende ochtend zijn we meegegaan met de Pablo Escobar-tour..(voor vrienden Piet Ijscobar). Bizar om op plekken te lopen waar 20 jaar geleden nog een flinke oorlog aan de gang was. Het raarste feitje uit deze trip was toch wel de volgende: als een drugsmaatje van je werd doodgeschoten, dan kreeg deze een zonnebril en een petje op en gingen we gewoon met hem stappen (alsof hij dronken was)...stel je voor in NL haha! Na deze tour zagen we overal het drugsgeld terugkomen. Huizen, wijken, parken voor een groot deel betaald met cocaine. (de tweede tour die we maakten vertelde ons een ander verhaal, maar goed)
Na vier nachten bij Philip zijn we naar Casa Kiwi verhuisd, een goede keuze! Fijn hostel met leuke mensen!
Afgelopen vrijdag de city tour gedaan (4 uur lang). Deze vertelde ons de echte geschiedenis van de Paisas, inwoners van Medellin. Bomaanslagen, gekke gewoontes (zoals het verkopen van porno naast de kerk) en de beelden van Botero. Mensen kijken je overigens lang aan, het is alsof zij de toeristen zijn die naar ons kijken ipv andersom...
Op zaterdag zijn we gaan stappen. Vrijwel het complete hostel ging uit, wij bleven met een groepje van 8 over..ik zal het zo zeggen: da was un goei fiske!
Zondag = gameday! Op naar de voetbalwedstrijd van de plaatselijke trots Atletico Nacional. Compleet andere sfeer dan in Europa, het werd 4-3 voor AN. Genoeg goalen dus voor ons geld ;)
De laatste dag zijn we naar La Piedra/Guatape geweest. La Piedra is een enorme graniete rots midden in een merenlandschap. Loop je de 740 treden omhoog dan heb je een prachtig uitzicht! Het stadje Guatape is een kleurrijk stadje, maar weinig te beleven..
Vandaag dus naar Cali, proberen de salsa enigzins onder de knie te krijgen en vanuit daar een dagtrip maken naar Salento (het koffiegebied). Hierna zullen we naar Ecuador verhuizen voor het ruige werk!

Hasta luego!
Besos!

• 15 April 2014 - 21:50

Jeanne Van Der Schoot:

Geweldig Joep, ik heb alleen door te lezen al meegenoten.
    Nu nog "meereizen per pc." Genieten maar.