Cartagena - Taganga - Tyrona - Santa Marta - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Joep & Dik - WaarBenJij.nu Cartagena - Taganga - Tyrona - Santa Marta - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Joep & Dik - WaarBenJij.nu

Cartagena - Taganga - Tyrona - Santa Marta

Door: joep

Blijf op de hoogte en volg Joep & Dik

05 April 2014 | Nederland, Tilburg

Daar zijn we weer...een computer gevonden om een reisverslagje op te typen van de afgelopen dagen!
Het vorige verslag eindigde in Cartagena en dat is ook de plek waar dit verslag zal beginnen..Onze laatste nacht in Cartagena was er eentje met wat minder slaap, er zaten namelijk kittens op de kamer en die wilde niet weg. Vervelend omdat ze de hele tijd zaten te miauwen, alleen niemand gaat die beesten vangen, voordat je het weet zit je in het ziekenhuis aan de antibiotica...
De ochtend naar deze lange nacht kwam onze shuttle (busje) om 11 uur aan bij het hostel. Deze zou ons naar Taganga gaan brengen, een vissersdorpje dat in het weekend een stapoord is geworden. Voor ons was het meer een soort uitvalsbasis om naar het Tyrona National Parque te gaan. De volgende dag zijn we met de localsbus naar het park toe gegaan om daar 3 nachten te blijven (zijn er uiteindelijk 2 geworden). Bij de ingang van het park aangekomen werd al snel duidelijk dat het meenemen van mijn oude studentenkaart een goede zet was! Bijna voor nop het park binnen. Hop een busje in die ons naar de rand van de jungle bracht. Vanaf hier was het nog 2 uur lopen naar het strand met de hangmatten en restaurantje. Een zware tocht gezien de temperatuur! Aangekomen op onze camping zijn we dan ook gelijk de zee ingelopen ter verkoeling. Deze dag heerlijk op het strand gelegen en niks gedaan.
De volgende dag besloten om naar Pueblito (dorpje) te lopen, de zon scheen al niet meer (bewolkt) dus op het strand was niks te doen. Dit indianendorpje is nog bewoond en ligt op 1,5 uur klimmen/hiken vanaf het strand. Recht door de jungle, over rotsen en door riviertjes heen. Gaaf om te doen! Het dorpje is eigenlijk een oude ruime (400-1200 DC) met daarop hutjes van 3 indianenfamilies. Bizar dat deze mensen daar ook nog echt wonen, tussen de brulapen midden in de jungle. Net voordat het echt donker werd waren we terug bij het restaurant. Dag drie in het park was geen pretje. (hangmatten slapen overigens verrassend fijn!). Doordat we te weinig geld hadden moesten we het doen met 4 crackers en een stukje appel voor de terug tocht, wederom de 2 uur door de hitte. Was geen pretje, wel zagen we als soort goedmakertje onderweg een groep apen :) Fotos volgen nog! (deze pc is hiervoor te oud). Eenmaal in de bus konden we even bijkomen en ons voorbereiden op een heerlijke douche...dachten we..
NOT! Het water in Taganga en ons hostel was op..geen douche, geen wc, niks. Vies dus! Ons zelf enigzins schoongemaakt met reinigingsdoekje dan maar. Die avond nog gekeken of er iets te doen was bij het strand, maar donderdagavond is blijkbaar nog niet weekend genoeg! Wel besloten om de volgende dag naar Santa Marta te gaan, waar wel fatsoenlijke faciliteiten zijn in het Dreamers Hostel.
Het is idd een erg mooie, schoon hostel met een zwembad en alles wat je nodig hebt! Lekker gezwommen en een douche genomen. Die avond (gisteren) gaan stappen in...je raad het al...toch maar weer Taganga. Dit keer was er wel een mooi feestje aan de gang! Wederom danste vrijwel iedereen om de bubbeling reggaeton en housemuziek. Om drie uur zaten we terug in de taxi...chauffeurs hier negeren vrijwel alle regels en rijden als gekken door de straten. Gelukkig wel aangekomen en gaan slapen!
Overigens ook naar de grote mall (amerikaans model) geweest en daar een ticket gekocht om naar Medellin te vliegen op zondag! Morgen laten we de cariben en het warme weer achter ons en vertrekken we naar een heuvel/bergachtige omgeving, meer actie in de tent dus!

Hasta luego!
Besos!

• 05 April 2014 - 21:28

Hyronimus:

Spannende avonturen, erg leuk om te lezen! (en erg blij dat ik niet door de jungle hoef...)
    Bewondering voor jullie lef om dit aan te gaan en te durven doen.
    Geniet van het leven daar!!
    X. Hyronimus