Baños - Cuenca - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Joep & Dik - WaarBenJij.nu Baños - Cuenca - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Joep & Dik - WaarBenJij.nu

Baños - Cuenca

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep & Dik

08 Mei 2014 | Nederland, Tilburg

We zijn alweer meer dan een week verder zonder verslag over onze reis..de hoogste tijd dus om een mooi verhaaltje in elkaar te prutsen!

We waren dus aangekomen in Baños. Een stukje toeristischer dan waar we vandaan kwamen en volop mogelijkheden voor outdoorsport.
De reis naar Baños had toch meer energie gekost dan gedacht en het bleef maar aanmodderen...dan weer redelijk fit, dan weer ziekerig..kakzooi!
De eerste dag in Baños hebben we dan ook een rustdag ingelast. Doen waar je zelf zin in had en vooral niet te actief. Boekje lezen in de zon, facetimen met het thuisfront en slapen waar nodig! Ook nog gaan ontbijten bij Cafe Ali Cumba, opzich niet het vermelden waard, het eten was oke en de koffie ook..maaaarrr de eigenaresse was nogal een bijzonder persoon. Het moment dat we binnen kwamen kon ze eigenlijk al niet meer rustig doen en was ze behoorlijk pushy. We moesten het eten lekker vinden en een goede recensie op Tripadvisor moesten we ook doen...mensen die slecht over haar schrijven die hadden ze niet allemaal op een rijtje vond ze! (verder zal ik hier niet over schrijven..kijk zelf maar eens bij Cafe Ali Cumba in Baños op tripadvisor.com...lachbui gegarandeerd!)
De volgende dag zijn we gaan mountainbiken, Routa de la Cascadas, of in het nederlands: watervallen spotten! Het begon goed, lekker weer en prima om te fietsen daar...na de eerste tunnel was het weer echter compleet veranderd: REGEN en veel ook! Zeiknat dus, de hele rit! De mooiste van de watervallen was Del Diablo, brute kracht en je kon eronder door lopen. Terug bij het hostel toch weer niet lekker...
In de ochtend toch weer fit genoeg voor een activiteit! Quad en Jeep rijden (ik op de quad en Dik in de jeep met Sandra, duits meisje). Door de bergen scheuren naar Casa de Arbol, daar is een schommel die over de rand van een ravijn gaat. Casa de Arbol was niks aan, maar de rit was vet! Onder de modder teruggekomen. Sandra was ook nog een gecrasht samen met Dik, alleen maar blikschade...toch mocht ze 150 dollar aftikken! Wederom bij terugkomst niet lekker geworden en nu echt niet lekker..
Oke, veel immodium genomen om alles binnen te houden en de bus in naar Cuenca in het zuiden van Ecuador. Een stad waar we eigenlijk niks over wisten. De ochtend na aankomst bleek het een ontzettend mooie stad te zijn, een beetje on-ecuadoriaans! Helaas nu toch wel echt ziek geworden, dus hebben we in het ziekenhuis een antibiotica-kuurtje gehaald (inmiddels weer helemaal beter). De eerste twee dagen niet veel kunnen doen! Eenmaal aangesterkt zijn we naar Las Cajas National Parque gegaan, met de taxi, want bussen rijden er blijkbaar niet op...met de taxichauffeur afgesproken dat hij een uur zou wachten en ons dan weer terug zou brengen. Hij had ons echter bij de verkeerde plek afgezet en we hadden het na 5 min wel gezien, alleen was de taxi pleiten! We zijn dus maar gaan liften naar de goede plek, wat erg makkelijk ging! Ook de terugweg naar Cuenca kunnen liften!
Inmiddels zitten we te wachten op de nachtbus naar Mancora in Peru, eindelijk weer lekker naar het strand..surfen en chillen!

We zitten alweer een paar dagen over de helft van de reis en dat merken we. We hebben het idee dat we tijd te kort komen...het aftellen is dus helaas al begonnen :(
Vanuit Peru dus het volgende verslag!

Hasta Luego

Joep & Dik

• 08 Mei 2014 - 06:02

Jeanne.:

Gezellig geskypt samen, op naar Peru, aftellen ook naar: M.!!! Xx

• 08 Mei 2014 - 21:28

Karin:

Hey Joep,
    Fijn dat je je weer fit voelt. Niet te veel aan aftellen denken, geniet van de dag. Groet Karin

• 10 Mei 2014 - 11:55

Hein:

Joep,

Als ik het zo allemaal lees hebben jullie een fantastische reis. Wat lichamelijke ongemakken horen daar denk ik bij, maar zijn wel vervelend. Veel reisplezier verder en op richting Brasil. Van Gaal en zijn kindjes zijn begonnen met de voorbereiding, nu moeten jullie ze nog naar de overwinning schreeuwen!!